Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
1) uchwalanie planów gospodarczych (w
tym m.in. odpisów na fundusz remontowy, wydatków na działalność społeczną,
oświatową i kulturalną) oraz programów działalności społecznej, oświatowej
i kulturalnej,
2) nadzór i kontrola działalności
Spółdzielni poprzez:
a) badanie okresowych sprawozdań oraz
sprawozdań finansowych,
b) dokonywanie okresowych ocen wykonania
przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem
przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków,
c) przeprowadzanie kontroli nad sposobem
załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków,
3) podejmowanie uchwał w sprawie nabycia
i obciążania nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki
organizacyjnej,
4) podejmowanie uchwał w sprawie
zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości, dla potrzeb której
przeznaczone będą środki finansowe pochodzące z tego kredytu, po uzyskaniu
pisemnej zgody większości członków Spółdzielni oraz osób niebędących członkami
Spółdzielni - których prawa do lokali związane są z tą nieruchomością,
5) podejmowanie uchwał w sprawie
przystępowania do organizacji społecznych oraz występowania z nich,
6) zatwierdzanie struktury
organizacyjnej Spółdzielni,
7) rozpatrywanie skarg na działalność
Zarządu,
8) składanie Walnemu Zgromadzeniu
sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę
sprawozdań finansowych,
9) podejmowanie uchwał w sprawach
czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu
lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz
reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania
Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady przez nią upoważnionych,
10) wybór podmiotu uprawnionego do
badania sprawozdania finansowego Spółdzielni,
11) ustanowienie pełnomocnika
uprawnionego do reprezentowania Spółdzielni w sądzie w przypadku gdy
Zarząd wytoczy powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia,
12) uchwalanie zasad gospodarki
finansowej Spółdzielni,
13) uchwalanie regulaminu rozliczania
kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi
i ustalania opłat za używanie lokali,
14) uchwalanie regulaminu rozliczania
kosztów dostawy wody i odprowadzania ścieków,
15) uchwalanie regulaminu rozliczania
kosztów dostawy ciepła do lokali oraz pobierania opłat za centralne ogrzewanie
i podgrzanie wody,
16) uchwalanie regulaminu zlecania dostaw
i usług obcym wykonawcom,
17) uchwalanie regulaminu wynajmu lokali
użytkowych,
18) uchwalanie regulaminu porządku
domowego,
19) uchwalanie regulaminu Zarządu,
20) uchwalanie regulaminu komisji Rady,
21) ustalenie zasad zaliczenia członków
do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia,
22) podejmowanie uchwał w sprawie
wyrażenia zgody na sprzedaż wierzytelności,
23) wybór przedstawicieli Spółdzielni na
zjazd przedkongresowy.
wróć do strony: Rada Nadzorcza