Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji niezastrzeżonych w Prawie spółdzielczym lub Statucie innym organom Spółdzielni, a w szczególności:
1) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia w poczet członków
oraz potwierdzanie powstania lub ustania członkostwa w
Spółdzielni,
2) zawieranie umów dotyczących lokali mieszkalnych, użytkowych i
garaży,
3) sporządzanie projektów planów gospodarczych i programów działalności
społecznej, oświatowej i kulturalnej,
4) prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach ustalonych planów
i wykonywania związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
5) ustalanie wysokości stawek opłat za najem i dzierżawę oraz
innych opłat za korzystanie z majątku wspólnego i zawieranie umów w tym
zakresie,
6) zabezpieczenie majątku Spółdzielni,
7) sporządzanie sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych
oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu,
8) zwoływanie Walnego Zgromadzenia,
9) zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań,
10) udzielanie pełnomocnictw,
11) współdziałanie z organami władzy samorządowej i administracji
państwowej oraz organizacjami spółdzielczymi, społecznymi i gospodarczymi,
12) organizowanie wyborów do Samorządów Mieszkańców Budynków,
13) sprzedaż wierzytelności w drodze ogłoszenia publicznego, po
uprzednim wyrażeniu zgody przez Radę Nadzorczą.
Pozostałe szczegółowe informacje dotyczące tego organu można uzyskać w § 55 - § 61 Statutu Spółdzielni.
powrót do: Zarządu